"Är det så här alla känner?"

Vet inte hur många gånger jag har haft tanken ” Är det så här alla känner?”…men så för ca 1½ år sen fick jag nog…mycket tack vare en go vän som sa till mig att jag måste söka hjälp för hur jag mådde just då.

Hela mitt liv har jag varit upp och ner i mina känslor. Ibland har jag mått bäst…o ibland har jag mått sämst. Jag har aldrig kunnat ”ta på ” varför jag mått dåligt…jag har bara mått det. Då för ca 1½ år sen kände jag att jag krackelerar och måste göra något åt saken.

Sagt och gjort…en tid bokades hos doktorn. Depression blev svaret…o på det tabletter som skulle få mig att må bättre.

Gjorde jag det då…började må bra..?? Nej…det blev inte bättre o fick då ny medicin, som gav samma resultat…nix nada…ingenting.

Började tro att jag var ett hopplöst fall och till slut bokade min läkare in mig till en psykolg. Efter ca 10 minuter med denna psykolg säger hon att hon vill att jag ska svara på några frågor. Fick ett papper framför mig och blev milt sagt överraskad på att alla dessa frågor stämde in på mig. Var som att de var gjorda efter att jag blivit studerad hela mitt liv.

Efter att jag svarat på frågorna fick jag veta att psykologen misstänkte att jag har ADHD..och att hon ville göra en utredning på mig. Jag har aldrig tänkt den tanken..men när hon sa det så tänkte jag bara…ja kanske det.

När jag åkte därifrån så kände jag en känsla av lättnad. Shit…kan det vara så? Skulle förklara en hel del av hur jag varit under hela mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

- tack! vgd?

2011-05-10 @ 17:15:04
URL: http://lovehannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0